Юр.Кон.ВКМНАУ » 28 янв 2013, 10:39
Відомості про ваше майно та копії документів зберігаються у органах, які їх видавали. В переважній більшості випадків ці документи можливо відновити.
Знайте! Ця процедура платна. Вам доведеться оплатити вартість бланків та вартість послуг, які будуть вам надані органами реєстрації.
Відновлення втрачених документів на нерухомість.
Для отримання дубліката свідоцтва про право власності на нерухоме майно потрібно зробити наступне:
1. Опублікувати в пресі інформаційне повідомлення про втрату свідоцтва.
2. Звернутися до органу влади, який видав свідоцтво (у містах це виконавчі комітети міської ради, у районах – районні державні адміністрації).
До заяви обов’язково додається опубліковане в пресі повідомлення про недійсність втраченого або зіпсованого свідоцтва про право власності.
Документи, що підтверджують факт переходу права власності на нерухоме майна від попереднього власника до нового (договори купівлі-продажу, міни, дарування тощо), як правило, видаються нотаріусами.
Видача дубліката або копії втраченого документа, виданого вищезазначеними посадовими особами, здійснюється державним нотаріальним архівом. До передачі в архів примірників документів дублікат втраченого документа видається нотаріусом, який посвідчував такий документ.
УВАГА! Отримати дублікат свідоцтва про право власності на нерухоме майно може лише його власник.
Спадкоємці не можуть отримати ці документи. В такому разі також потрібно звертатися до суду із позовом про визнання права власності на спадкове майно.
Відновлення свідоцтва про реєстрацію автомобіля.
Для отримання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу необхідно звернутися до відповідного РЕП (МРЕВ) ДАІ за місцем реєстрації автомобіля з завою про видачу дубліката свідоцтва.
Таку заяву може подати як власник автомобіля, так і особа, яка має доручення від власника на вчинення таких дій.
РЕП ДАІ попередньо до бази даних АІС «Документ» вноситься інформація про втрату (викрадення) свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічного паспорта), про що у заяві робиться відповідний запис та ставиться підпис уповноваженої особи РЕП ДАІ із зазначенням дати та часу внесення інформації до бази даних АІС.
До матеріалів справи долучається пояснення власника транспортного засобу щодо його втрати або постанова (довідка) органу внутрішніх справ про відмову в порушенні кримінальної справи за фактом викрадення свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічного паспорта) або довідка про порушення кримінальної справи.
Відновлення свідоцтва про реєстрацію трактора.
Для відновлення втраченого свідоцтва про реєстрацію трактора необхідно звернутися до Інспекції державного технічного нагляду за місцем реєстрації трактора із заявою про видачу дубліката свідоцтва.
До заяви слід додати наступні документи:
• документи, що підтверджують сплату передбачених законодавством податків, а також зборів за послуги, що надаються інспекцією;
• копію паспорта;
• копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
• копії документів, що посвідчують особу представника власника та його повноваження;
• інші документи у випадках, визначених «Порядком відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів».
Порядок відновлення державного акта на право власності на земельну ділянку.
Для отримання дубліката державного акта на право власності на земельну ділянку необхідно зробити наступне:
1. Опублікуйте в місцевій газеті оголошення наступного змісту: «Державний акт на право власності на земельну ділянку серії (вкажіть серію акта) № (вкажіть номер акта), виданий на ім’я (вкажіть своє ПІБ) вважати недійсним.»
2. Зверніться до відповідного органу земельних ресурсів, повноваження якого поширюються на територію, на якій розташована земельна ділянка, із заявою про видачу дубліката державного акта.
У містах органи земельних ресурсів діють при виконавчих комітетах міських рад. У сільській місцевості – при районних державних адміністраціях.
У заяві вказується: де, коли і за яких обставин утрачено (зіпсовано) зазначений державний акт.
До заяви потрібно додати повідомлення про втрату зазначеного державного акта, опубліковане в місцевих засобах масової інформації.
Зауважте, що отримати дублікат державного акта на право власності на земельну ділянку може лише її власник!
Спадкоємці не можуть отримати дубліката державного акта на померлого власника. В такому разі потрібно звертатися до суду із позовом про визнання права власності на спадкове майно.
Відновлення сертифіката на право на земельну частку (пай).
Указом Президента України «Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям» повноваження видачі громадянам сертифікатів на право на земельну частку (пай) покладені на відповідні районні державні адміністрації.
Для отримання дубліката сертифіката на право на земельну частку (пай), у першу чергу, необхідно звернутися до районної державної адміністрації, яка його видала.
У разі відмови у видачі дубліката сертифіката на земельну частку (пай) потрібно звернутися із позовом до суду про визнання права на це майно.
Звертаємо увагу, що законодавство час від часу змінюються, тому представлений зміст носить рекомендаційний характер. Вирішення окремих ситуацій потребує консультації фахівця.